Oferta

Co sprzedawać w internecie?

11 . 03 . 2022

Autor:

Web Development

Co sprzedawać w internecie?

Przestrzeń internetowa stała się miejscem, w którym coraz częściej realizujemy zakupy. Zdecydowana większość osób zamieszkujących Polskę przynajmniej raz na kilka miesięcy zrealizowała transakcję online. Każdego roku notuje się kilkunastoprocentowy wzrost udziału sprzedaży internetowej w ogólnej puli dokonywanych transakcji. Zmiany wywołane pandemią przyspieszyły ten trend. Według statystyków, tendencja ta może się nie tylko utrzymywać, ale i skokowo wzrosnąć. Nie wiadomo jeszcze, czy dynamika wzrostu popularności internetowych kanałów sprzedażowych będzie plasowała się na poziomie kilkunastu, czy jednak kilkudziesięciu procent rocznie.

 

W jaki sposób wybrać swoją niszę sprzedażową? Które typy produktów cieszą się największym uznaniem internautów? Jak wykreować pomysł na własny e-sklep? Co warto sprzedawać w sieci? W poniższej treści zamieszczono informacje, które pozwolą odpowiedzieć na te pytania.

 

 

Dlaczego warto wejść ze sprzedażą do sieci?

 

Jedno jest pewne: od sprzedaży internetowej nie da się uciec. W 2022 roku około 3/4 polskich internautów dokonuje zakupów w sieci. Biorąc pod uwagę, że każdego dnia z Internetu korzysta w kraju kilkanaście milionów osób, skala sprzedaży online jest zaskakująco wielka. Wśród ogólnej puli osób zainteresowanych produktami sprzedawanymi przez sieć, z pewnością znajduje się także Twoja grupa docelowa. Sprzedaż e-commerce stanowi kierunek przyszłościowy, co widzimy po sposobie rozwoju rynków zachodnich. Wydawało się, że korekta przyzwyczajeń zakupowych Polaków będzie niemożliwa. Okazuje się, że sytuacja pandemiczna zmieniła percepcję wielu osób. Konsumenci, którzy nie mogli przełamać się do skorzystania z oferty sklepów internetowych, w dużej mierze zmienili swoje zwyczaje. Dowodem na poparcie tej tezy jest wzrost e-sprzedaży przez Allegro. Popularny sprzedawca internetowy w 2020 roku zanotował obrót o ok. 50% większy, niż rok wcześniej. Pozwala to wierzyć w ogromny potencjał branży e-commerce w najbliższych latach.

 

 

Najczęściej sprzedawane produkty w internecie

 

Co się najlepiej sprzedaje w sieci?

 

Kilkanaście lat temu sprzedaż internetowa była mocno ograniczoną dziedziną funkcjonowania. Nie sposób było dokonać zakupów produktów spożywczych, a niektóre typy dóbr były nawet wyłączone z internetowej dystrybucji. Sytuacja zmieniła się diametralnie w ciągu ostatnich kilku lat. Katalizatorem zmian była wspomniana pandemia, która znacząco przyspieszyła ten proces. To, co można znaleźć w Internecie, nie ustępuje obecnie asortymentom stacjonarnych sklepów. Jak wynika z badań banku Santander, Polacy najchętniej kupują przez Internet od lokalnych dostawców. Niespełna 60% respondentów stwierdziła, że woli nie zamawiać produktów z zagranicy, bo nie czuje takiej potrzeby. To dowód na to, że sprzedaż internetowa w Polsce napędza kieszenie przede wszystkim polskich przedsiębiorców, oferujących coraz to szerszą gamę usług online. Przez sieć Polacy kupują przede wszystkim:

 

  • ubrania, obuwie i dodatki odzieżowe;
  • akcesoria drogeryjne;
  • książki, artykuły papiernicze i multimedia;
  • bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe;
  • urządzenia AGD i gadżety elektroniczne;
  • zabawki dla dzieci;
  • zakwaterowanie wakacyjne i bilety na podróż;
  • części samochodowe i materiały budowlane;
  • przedmioty kolekcjonerskie, biżuterię i elementy wystroju wnętrz.

 

 

Gdzie sprzedawać w Internecie?

 

Jednym z najbardziej istotnych aspektów jest znalezienie odpowiedniej niszy sprzedażowej. Musi być to dziedzina, w której przyszły sprzedawca będzie czuł się ekspertem. Rynek sprzedaży online jest na tyle duży, że każdy początkujący właściciel e-sklepu będzie w stanie znaleźć coś dla siebie. Zasadniczo można podążać jedną z dwóch ścieżek pomagających w wykreowaniu pomysłu. Pierwszą z nich jest znalezienie niepopularnej dziedziny sprzedaży, druga zaś polega na wejściu na rynek z popularnymi i powszechnie znanymi produktami. Szczególnie w tym drugim przypadku ważnym orężem w walce o klienta będzie skuteczna reklama internetowa, która pozwoli dotrzeć do odbiorcy. Jeśli planujemy tworzenie sklepów internetowych na własnych warunkach, bez korzystania z dobrodziejstw zewnętrznych platform sprzedażowych, nieodzownym elementem będzie także poprawne zoptymalizowanie witryny online. Tak, aby była przyjazna zarówno dla odwiedzającego, jak i dla algorytmów wyszukiwarki internetowej. Angażując się w e-commerce najlepiej wybrać sprzedaż dwukierunkową. Gdzie sprzedawać w Internecie?:

 

  • na własnej stronie internetowej (e-sklep),
  • na popularnych platformach sprzedażowych.

 

 

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

 

Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?

 

Pomysł, wybór obszaru i przejście do działania to nie wszystko. Bardzo ważnym elementem, bez którego sukces e-sklepu stoi pod dużym znakiem zapytania, jest widoczność witryny w sieci. Nie wystarczy sklep założyć gdziekolwiek, uruchomić wszystkie funkcje i pozwolić mu działać. Branża e-commerce nie zna pojęcia perpetuum mobile, a sukces sprzedażowy zależy od skuteczności działań promocyjnych i optymalizacyjnych. Bardzo istotnym elementem zwiększania widoczności sklepu w sieci jest pozycjonowanie sklepów internetowych. To proces, który obejmuje działania zwiększające popularność witryny w wyszukiwarkach takich jak Google. To właśnie z tego miejsca pochodzi znacząca część ruchu internautów - jeśli użytkownik chce coś kupić online, to najczęściej wpisze w wyszukiwarkę pożądaną frazę. Witryny, które pojawiają się wysoko w rankingach, mają zazwyczaj większy wolumen sprzedaży. To jednak nie wszystko. Ważne są również działania promocyjne w social mediach, budowa spójnego wizerunku firmy i dbałość o logistyczne aspekty funkcjonowania e-sklepu. Dopiero wówczas można mówić o optymalnych warunkach funkcjonowania podmiotu e-commerce.

 

 

Trudności związane ze sprzedażą online

 

Sprzedaż online obwarowana jest licznymi ograniczeniami związanymi m.in. z wymogami prawnymi i organizacyjnymi. Jednym zdaniem: nie da się sprzedawać wszystkiego. Zanim sprzedawca zdecyduje się wejść w handel internetowy, powinien dobrze zapoznać się ze specyfikacją sprzedaży. Niektóre elementy prowadzenia e-sklepu wymagają dużej ilości poświęconego czasu i nierzadko pomocy innych osób. Wśród trudności związanych z prowadzeniem sklepu internetowego wyróżnia się m.in.:

 

  • konieczność dostosowania się do wymogów prawnych,
  • unormowanie kwestii podatkowych i skarbowych,
  • zapewnienie odpowiedniej ilości towarów na magazynie do sprzedaży,
  • odczuwalne koszty prowadzenia działań promocyjno-marketingowych,
  • konieczność stworzenia sklepu internetowego na płatnej platformie,
  • unormowanie kwestii związanych z obsługą kurierską wysyłek,
  • zadbanie o różnorodne formy płatności dla swoich klientów,
  • konieczność ciągłego i wnikliwego badania rynku.

 

Część z tych problemów rozwiązuje współpraca z specjalistami firmy Web Development, gdzie profesjonalne tworzenie sklepów internetowych, to standard.  

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

23 . 12 . 2023

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa nic nie znaczy, jeśli nie zostanie...

Czy twoja firma naprawdę zna prawdę o ofertach SEO?

25 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

W dobie internetowej rywalizacji, gdzie decyzje zakupowe są często podejmowane na podstawie wyników...

Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową online

12 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

Zwiększ widoczność swojej strony internetowej online poprzez skuteczne pozycjonowanie. Poznaj strategie SEO,...

Oferta pozycjonowania stron internetowych - jakie są najważniejsze kryteria wyboru agencji SEO?

27 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie stron stało się niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej firmy, która pragnie...

Sekrety pozycjonowania lokalnego

19 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak z sukcesem pozycjonować swoją stronę w Google, zwłaszcza jeśli prowadzisz...

Jak pozycjonować stronę w Google

12 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

W dzisiejszych czasach obecność w sieci jest kluczowa dla sukcesu każdego biznesu. Wysoka pozycja w wynikach...

4 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie w Google jest procesem polegającym na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania wyższej...

22 . 07 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Decyzja odnośnie podjęcia współpracy z konkretną agencją SEO może być stosunkowo trudnym zadaniem, biorąc...

13 . 06 . 2022

Autor:

Web Development

Jak wynika z analizy opracowanej przez ekspertów PwC, wartość polskiego rynku e-commerce może w 2026 r....

Jak UX wpływa na doświadczenia klientów e-commerce?

10 . 05 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Udział sektora e-commerce w handlu online sukcesywnie rośnie, a na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów...

Analiza konkurencji w SEO – jak do tego podejść? Poradnik 2022

30 . 03 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Analiza konkurencji w SEO to jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania stron www....

Co sprzedawać w internecie?

11 . 03 . 2022

Autor:

Web Development

Przestrzeń internetowa stała się miejscem, w którym coraz częściej realizujemy zakupy. Zdecydowana...

Pozycjonowanie na etapie tworzenia strony www

30 . 04 . 2021

Autor:

Web Development

Dlaczego już podczas tworzenia strony internetowej warto pomyśleć o pozycjonowaniu?

Twoja marka...

Narzędzie Google Analytics

29 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Darmowym narzędziem do planowania akcji marketingowych oraz mierzenia wyników kampanii reklamowych jest...

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Witryna...

Jak sprawić, żeby strona internetowa zaistniała w internecie?

12 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe stały się bardzo istotną częścią życia współczesnego człowieka i prawdopodobnie w...

Meta title, znaczenie w pozycjonowaniu

27 . 08 . 2020

Autor:

Web Development

Nie da się ukryć, że optymalizacja strony jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. 

Google Search Console

23 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Jedną z metod, dzięki której sprawdzimy, jak ma się nasza strona w Internecie, jest Google Search...

Google moja firma

24 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Google moja firma to darmowe narzędzie od najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki i bazy danych funkcjonującej na...

Analiza Seo stron internetowych

14 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Problematyka tego czym jest dobrze przeprowadzona analiza SEO rozciąga się na wiele działalności...

Wyszukiwanie w Google

9 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Użytkowanie wyszukiwarki Google nie musi być toporne i ograniczone jedynie do wprowadzania zapytań, które...

Pozycjonowanie regionalne w wyszukiwarce Google

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im...

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www,...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym zazwyczaj są mocno zainteresowane...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się również na stworzenie i prowadzenie bloga,...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwykle ważnym elementem marketingu. Bowiem to...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa wersja przeglądarki...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411
biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Web Development

Regulamin plików cookies