Blog na sklepie internetowym dlaczego warto go uruchomić?
16 . 05 . 2019
Autor:
Web Development
Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się również na stworzenie i prowadzenie bloga, który jest dostępny w ramach sklepu internetowego i który tworzy pewną bazę ciekawych i wartościowych treści, które bezpośrednio dotyczą tej samej branży, co sprzedawane produkty. Można się więc zastanawiać nad tym, czy takie rozwiązanie jest korzystne i czy warto angażować swoje siły i zasoby w tworzenie takiego bloga. O ile stworzenie sklepu internetowego na potrzeby swojej działalności wykonuje się po to, aby zarabiać, o tyle bloga prowadzi się po to, aby tę sprzedaż odpowiednio napędzać.
Tworząc sklep internetowy bardzo łatwo można wykreować także bloga
W przypadku wielu darmowych silników do tworzenia sklepów, takich jak chociażby PrestaShop czy WooCommerce można takiego bloga podpiąć w postaci dodatkowego modułu czy też dodatkowej wtyczki. Jednakże, samo stworzenie takiego miejsca, gdzie systematycznie będą się pojawiać artykuły to dopiero początek pracy. Artykuły można redagować samemu, ale można też zlecać je osobom, które specjalizują się w danej tematyce. Pamiętajmy, że powinny one charakteryzować się dobrą jakością, a przede wszystkim powinny być dla użytkowników przydatne, bo to sprawi, że blog zyska na popularności, a promowane na nim produkty będą częściej kupowane przez użytkowników. Słabych jakościowo treści nikt nie będzie chciał czytać i raczej będą klasyfikowane jako zaplecze pozycjonerskie, które nikomu nie jest potrzebne. Jeśli więc z góry już wiemy, że nie będziemy mieli czasu sami zająć się artykułami na bloga, gdyż prowadzenie działalności to również ogrom pracy - wówczas oddelegujmy to zadanie komuś innemu, bo wyjdzie to na nam na dobre jeśli chodzi o wysoki content strony. Blog na sklepie internetowym to jednak także i szereg innych korzyści.
Zalety prowadzenia bloga na sklepie internetowym z punktu widzenia reklamy
Przede wszystkim warto wiedzieć, że blog pozwoli nam zwiększyć widoczność naszego sklepu internetowego w sieci. Jeśli dodatkowo będziemy go reklamować, wielu użytkowników może trafić do naszego e-sklepu uprzednio wyszukując informacje na dany temat i odnajdując je właśnie na naszym blogu. Jeśli dodatkowo, umieszczane tam treści będą rzetelne, godne uwagi, opatrzone danymi i wypowiedziami ekspertów, możemy występować w roli specjalisty z danej dziedziny, a tym samym budzić zaufanie wśród klientów. W ten sposób blog bezpośrednio przekłada się na generowanie nowych leadów sprzedażowych i jest naprawdę wartościowym narzędziem marketingowym.
W momencie, kiedy narzucimy sobie pewien rygor regularnego dodawania coraz to nowych treści, możemy zyskać stałych odbiorców, ale i na własny użytek stworzyć pewną bazę artykułów, które będą wartościowe, tematyczne i mocno związane z konkretną branżą. Artykuły mogą dotyczyć także nowości rynkowych, jakie mają swoją premierę w naszym sklepie, tym samym dodatkowo je promując i napędzając ich sprzedaż. Pod każdym z artykułów możemy zamieszczać przykładowe produkty z nim związane lub takie, które były wspominane w treści posta. Dzięki takim linkom ułatwiamy odbiorcom dotarcie do produktów, którymi mogą być zainteresowani.
Blogiem na sklepie internetowym mogą interesować się całe społeczności
Bardzo dobrym pomysłem jest połączenie takiego bloga z kampanią społecznościową. Dlatego też warto od razu stworzyć specjalny profil w mediach społecznościowych i na bieżąco informować użytkowników o pojawieniu się jakiegoś nowego wpisu. Dzięki temu nasza kampania może być jeszcze szerzej zakrojona i jeszcze więcej osób ma szansę zainteresować się naszą działalnością. Zarówno my sami możemy udostępniać naszego bloga w mediach społecznościowych, jak i sami klienci mogą to robić między sobą.
Blog będzie też doskonałym wsparciem dla SEO sklepu internetowego
Dzięki blogowi, który będzie odwiedzany przez realnych użytkowników, strona może zyskać znacznie lepszą reputację, a co za tym idzie, będzie bardziej przyjazna dla wyszukiwarki. Każdy nowy wpis to dodatkowa podstrona, a mając ich więcej, wzmacniamy content strony.
Artykuły na blogu w e-sklepie to doskonała baza do usługi: pozycjonowanie sklepów internetowych. Można w nich umieszczać linki do produktów ze sklepu, tym samym może to być doskonały sposób na dodatkowe linki wewnętrzne w obrębie strony. Dodatkowo, wysokiej jakości content, który jest mocno tematyczny i powiązany z asortymentem sklepu sprawia, że witryna ma szansę na osiąganie znacznie lepszych pozycji. Należy jednak pamiętać by nasze artykuły były widoczne dla wyszukiwarki. Po dodaniu nowego artykułu na blogu, najlepiej od razu go podlinkować z innego miejsca. Najlepiej z powiązanej tematycznie. Po kilku dniach proponuję sprawdzić czy nowy artykuł zaindeksował się w wyszukiwarce. Wpiszmy w wyszukiwarkę site:adresstrony.pl/nowy_artykul jeśli się pojawi w wynikach, to oznacza, że gogle zaindeksowało nową podstronę w naszym serwisie. Więcej na temat, wyszukiwanie w Google komendy znajdziesz na naszym blogu.
Podsumowując, stworzenie sklepu internetowego to nie wszystko - wiele jest jeszcze do zrobienia w kwestii reklamy
Warto więc już na początku opracować sobie odpowiednią strategię reklamy, której poszczególne filary będą się zazębiać i wzajemnie sobie pomagać. Blog może doskonale zadziałać wizerunkowo i może być dobrym wsparciem przy pozycjonowaniu strony. Prowadzenie bloga można zestawić z kampanią w mediach społecznościowych. Im bardziej przemyślane działania tym lepszy efekt, a co za tym idzie większa sprzedaż. Dlatego też nie warto stać w miejscu, samo prowadzenie sklepu internetowego to zadanie podstawowe a kwestia reklamy to szereg kreatywnych pomysłów i planów, które powoli warto wcielać w życie.
Zapoznaj się z naszą ofert na sklepy internetowe!
Sprawdź ofertę na tworzenie profesjonalnych stron www! Oferta na pozycjonowanie stron w Google!