Oferta

Analiza konkurencji w SEO – jak do tego podejść i dlaczego warto wykonać analizę konkurencji pod kątem pozycjonowania?

30 . 03 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Analiza konkurencji w SEO – jak do tego podejść? Poradnik 2022

Spis treści:

 

 

  • Dlaczego warto wykonać analizę konkurencji pod kątem pozycjonowania?

     

    • 1. Analiza konkurencji w SEO to oszczędność czasu!
    • 2. Analiza konkurencji w SEO to wzmożony rozwój Twojej strony www!
    • 3. Analiza konkurencji w SEO to potężne źródło wartościowych danych!

 

  • Jakie narzędzia należy wykorzystać podczas analizy konkurencji w SEO?

     

    • A. Ahrefs
    • B. SEMRush
    • C. Senuto
    • D. Moz Pro
    • E. Google Search Console

 

  • Co warto porównać podczas analizy konkurencji?
  • Analiza konkurencji w SEO – jak zrobić to dobrze? 

 

Podsumowanie

 

  • FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

 

 

Analiza konkurencji w SEO to jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania stron www. Dzięki temu możemy dokładnie zweryfikować działania konkurencji i skrupulatnie zaplanować strategię na zwiększenie widoczności własnej witryny. W dzisiejszym artykule omówimy temat pt.: „Analiza konkurencji w SEO”. Podpowiemy, jak do tego podejść i dlaczego warto wykonać analizę konkurencji pod kątem pozycjonowania. Zaczynajmy!

 

 

Dlaczego warto wykonać analizę konkurencji pod kątem pozycjonowania?

 

Analiza konkurencji w SEO jest kluczowa, ponieważ pozwala zaoszczędzić czas, przyczynia się do rozwoju Twojej strony www, a co najważniejsze – jest potężnym źródłem wartościowych danych. Zatem, dlaczego warto wykonać analizę konkurencji pod kątem pozycjonowania? Przedstawiamy 3 kluczowe powody!

 

 

 

1. Analiza konkurencji w SEO to oszczędność czasu!

 

Nowe projekty obejmujące pozycjonowanie stron internetowych są zazwyczaj bardzo skomplikowane, a co za tym idzie – wymagają poświęcenia sporej ilości czasu przykładowo na dobór branżowych słów kluczowych czy opracowanie kompleksowej struktury linkowania.

 

Dzięki temu, że konkurencja prawdopodobnie Cię wyprzedziła, możesz prześledzić wdrożoną strukturę linkowania oraz słowa kluczowe, na które pozycjonuje się wybrana firma, posługując się konkretnymi narzędziami analitycznymi (o czym później). Pozwoli to zaoszczędzić minimum kilka godzin, które będziesz mógł wykorzystać na inne priorytetowe projekty SEO.

 

 

2. Analiza konkurencji w SEO to wzmożony rozwój Twojej strony www!

 

Nie założyłeś firmowego bloga, ponieważ uznałeś, że to mało opłacalny pomysł? Analiza konkurencji pomoże Ci zweryfikować trafność konkretnych rozwiązań. Nie sądzisz, że jeśli 99% Twoich branżowych rywali stworzyło bloga i regularnie publikuje tam wpisy pod wybrane frazy kluczowe, może coś jest na rzeczy?

 

 

_____ Zapamiętaj!

Analiza konkurencji oprócz dostarczania niezbędnych informacji o konkurentach zwraca naszą uwagę na kwestie pominięte podczas wstępnych prac nad firmową stroną www.

 

 

 

3. Analiza konkurencji w SEO to potężne źródło wartościowych danych!

 

Analiza konkurencji pozwala również zebrać najważniejsze dane odnośnie kategorii, którą docelowo mamy zamiar pozycjonować. Naszym zdaniem działania te są również dobrym uzupełnieniem standardowej analizy SWOT uwzględniającej mocne i słabe strony własnego przedsiębiorstwa.

 

 

 

Jakie narzędzia należy wykorzystać podczas analizy konkurencji w SEO?

 

Istnieją 3 główne narzędzia dla webmastera umożliwiające skrupulatną analizę konkurencji pod kątem słów kluczowych oraz wdrożonej struktury linkowania. Uważamy, że warto wykorzystać przede wszystkim Ahrefs, SEMRush i Senuto. Osobiście polecamy również spróbować Moz Pro oraz darmowego instrumentu amerykańskiego giganta – Google Search Console. Poniżej kompleksowo opisujemy TOP 5 narzędzi do analizy konkurencji w SEO!

 

A.     Ahrefs

Ahrefs- analiza linków

Źródło – https://ahrefs.com/

 

 

Ahrefs to jedno z najlepszych narzędzi do analizy linków na rynku. Oferuje jednak nieco większy wachlarz możliwości, pozwalając dodatkowo zweryfikować wskaźniki domeny linkującej oraz DR. Niektórzy określają Ahrefs, jako bardzo przydatne narzędzie zarówno pod kątem analizy konkurencji, SEO, jak i content marketingu, ponieważ dzięki praktycznym rozwiązaniom (np. Content Explorer, Keyword Explorer oraz Content Gap) możemy analizować kierunek rozwoju treści także na naszej stronie www.

 

 

 

B. SEMRush

 

Źródło – https://www.semrush.com/

Semrush możemy wykorzystać przede wszystkim w celu prześledzenia strategii słów kluczowych stosowanych przez konkurencję. Specjaliści SEO używają tego narzędzia również do oceny parametrów wybranych stron www oraz działań analitycznych w kontekście konkretnych witryn (SEMRush posiada funkcję analizy porównawczej domen).

 

C. Senuto

Senuto, widoczność w internecie

Źródło – https://www.senuto.com/pl/

Senuto jest kompleksowym narzędziem udostępniającym dane ponad 100 milionów słów kluczowych oraz 5 milionów polskich domen. Pozwala dokładnie zaplanować strategię optymalizacji SEO własnej witryny, bazując na słowach kluczowych wykorzystywanych przez konkurencję.

 

 

D. Moz Pro

 

Źródło – https://moz.com/

Moz Pro to narzędzie łączące najważniejsze funkcjonalności wszystkich instrumentów wymienionych w dzisiejszym artykule. Umożliwia analizę backlinków, wykonywanie audytów SEO, a także odkrywanie słów kluczowych priorytetowych w danej branży. Jeśli zależy Ci na analizie konkurencji, posługując się wyłącznie jednym narzędziem – Moz Pro okaże się rozwiązaniem niemal idealnym!

 

E. Google Search Console

Google Search Console

Źródło – https://search.google.com/search-console/about

 

Google Search Console to darmowa opcja dla osób potrzebujących zweryfikować, skąd pochodzą konkretne linki, dodatkowo dowiemy się wiele szczegółów o kondycji naszej witryny pod względem technicznym. Przydaje się zarówno do analizowania własnych stron, jak i monitorowania pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP-ach).

 

 

Co warto porównać podczas analizy konkurencji?

 

Analiza konkurencji w SEO to zadanie wymagające obszernej wiedzy przede wszystkim z zakresu technicznego pozycjonowania oraz analityki internetowej. Osobiście rekomendujemy zweryfikować w pierwszej kolejności meta opisy tworzone przez konkurencję (zwróć uwagę na stosowane CTA), szybkość ładowania się stron, ich responsywność, a także strukturę contentową (dotyczącą w szczególności nagłówków H1 i H2).

 

Warto również porównać długość tekstów, nazewnictwo adresów URL (pamiętaj o wdrożeniu odnośników user-friendly!) oraz nawigację na konkurencyjnych witrynach. Co jeszcze powinieneś sprawdzić podczas analizy konkurencji w SEO?

 

 

  • grupę odbiorców, do której konkurencja kieruje treści;

 

  • formę tworzenia contentu (np. częste wylistowania, tabelki, dużo śródtytułów);

 

  • częstotliwość publikowania treści;

 

  • reakcje użytkowników na publikacje (np. w postaci komentarzy lub polubień);

 

  • jakość treści.

 

 

Kompleksowa weryfikacja działań konkurencji pozwoli porównać aktualnie opracowaną strategię SEO do innych koncepcji pozycjonerskich. Dzięki temu będziesz mógł wprowadzić niezbędne zmiany, inspirując się firmami, które zadbały o konkretne elementy lepiej, niż Ty.

 

 

Analiza konkurencji w SEO – jak zrobić to dobrze? Podsumowanie

 

Analiza konkurencji w SEO to kluczowy element pozwalający na skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych e-commerce, jak i standardowych serwisów informacyjnych czy stron www. Porównując się do konkurencji, będziemy mogli wdrożyć niezbędne zmiany we własnej strategii SEO skutkujące wzrostem pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Do analizy konkurencji polecamy wykorzystać przede wszystkim Ahrefs i Google Search Console. Warto również zastanowić się nad kompleksowym instrumentem Moz Pro oraz Senuto czy SEMRush.

 

 

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

 

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce analizy konkurencji w branży SEO!

 

 

#1 Czy pozycjonowanie jest możliwe bez analizy konkurencji?

 

Pozycjonowanie jest możliwe bez analizy konkurencji. Pytanie tylko, czy wdrożone wówczas działania SEO będą na tyle skuteczne, żeby uzyskać satysfakcjonujące pozycje w SERP-ach? Naszym zdaniem – nie do końca, ponieważ dzięki analizie konkurencji nie musimy wymyślać koła od nowa, a jedynie rozbudowywać konkretne koncepcje opracowane przez potencjalnych branżowych rywali.

 

 

#2 Ile trwa analiza konkurencji?

 

Standardowa analiza konkurencji wykonywana przez specjalistów trwa zazwyczaj od kilku do kilkunastu dni roboczych. Zależy to przede wszystkim od złożoności projektu oraz indywidualnych preferencji właściciela danej witryny.

 

 

 

Z tego artykułu dowiedziałeś się:

 

  • Dlaczego warto wykonać analizę konkurencji pod kątem pozycjonowania?

 

  • Jakie narzędzia należy wykorzystać podczas analizy konkurencji w SEO?

 

  • Co warto porównać podczas analizy konkurencji?

 

  • Czy pozycjonowanie jest możliwe bez analizy konkurencji?

 

  • Ile trwa analiza konkurencji?

 

 

Źródła:

 

  1. https://thriveagency.com/news/how-to-perform-an-seo-competitor-analysis-and-why-its-important/
  2. https://www.semrush.com/blog/how-to-do-seo-competitive-analysis/
  3. https://accelerateagency.ai/seo-competitor-analysis
  4. https://www.searchenginejournal.com/seo-competitive-analysis-the-definitive-guide/273509/
  5. https://neilpatel.com/blog/the-simple-but-effective-guide-to-keyword-competition-analysis/
  6. https://siteimprove.com/en-us/seo/seo-competitor-analysis/
  7. https://moz.com/seo-competitor-analysis

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

23 . 12 . 2023

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa nic nie znaczy, jeśli nie zostanie...

Czy twoja firma naprawdę zna prawdę o ofertach SEO?

25 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

W dobie internetowej rywalizacji, gdzie decyzje zakupowe są często podejmowane na podstawie wyników...

Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową online

12 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

Zwiększ widoczność swojej strony internetowej online poprzez skuteczne pozycjonowanie. Poznaj strategie SEO,...

Oferta pozycjonowania stron internetowych - jakie są najważniejsze kryteria wyboru agencji SEO?

27 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie stron stało się niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej firmy, która pragnie...

Sekrety pozycjonowania lokalnego

19 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak z sukcesem pozycjonować swoją stronę w Google, zwłaszcza jeśli prowadzisz...

Jak pozycjonować stronę w Google

12 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

W dzisiejszych czasach obecność w sieci jest kluczowa dla sukcesu każdego biznesu. Wysoka pozycja w wynikach...

4 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie w Google jest procesem polegającym na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania wyższej...

22 . 07 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Decyzja odnośnie podjęcia współpracy z konkretną agencją SEO może być stosunkowo trudnym zadaniem, biorąc...

13 . 06 . 2022

Autor:

Web Development

Jak wynika z analizy opracowanej przez ekspertów PwC, wartość polskiego rynku e-commerce może w 2026 r....

Jak UX wpływa na doświadczenia klientów e-commerce?

10 . 05 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Udział sektora e-commerce w handlu online sukcesywnie rośnie, a na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów...

Analiza konkurencji w SEO – jak do tego podejść? Poradnik 2022

30 . 03 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Analiza konkurencji w SEO to jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania stron www....

Co sprzedawać w internecie?

11 . 03 . 2022

Autor:

Web Development

Przestrzeń internetowa stała się miejscem, w którym coraz częściej realizujemy zakupy. Zdecydowana...

Pozycjonowanie na etapie tworzenia strony www

30 . 04 . 2021

Autor:

Web Development

Dlaczego już podczas tworzenia strony internetowej warto pomyśleć o pozycjonowaniu?

Twoja marka...

Narzędzie Google Analytics

29 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Darmowym narzędziem do planowania akcji marketingowych oraz mierzenia wyników kampanii reklamowych jest...

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Witryna...

Jak sprawić, żeby strona internetowa zaistniała w internecie?

12 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe stały się bardzo istotną częścią życia współczesnego człowieka i prawdopodobnie w...

Meta title, znaczenie w pozycjonowaniu

27 . 08 . 2020

Autor:

Web Development

Nie da się ukryć, że optymalizacja strony jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. 

Google Search Console

23 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Jedną z metod, dzięki której sprawdzimy, jak ma się nasza strona w Internecie, jest Google Search...

Google moja firma

24 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Google moja firma to darmowe narzędzie od najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki i bazy danych funkcjonującej na...

Analiza Seo stron internetowych

14 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Problematyka tego czym jest dobrze przeprowadzona analiza SEO rozciąga się na wiele działalności...

Wyszukiwanie w Google

9 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Użytkowanie wyszukiwarki Google nie musi być toporne i ograniczone jedynie do wprowadzania zapytań, które...

Pozycjonowanie regionalne w wyszukiwarce Google

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im...

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www,...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym zazwyczaj są mocno zainteresowane...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się również na stworzenie i prowadzenie bloga,...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwykle ważnym elementem marketingu. Bowiem to...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa wersja przeglądarki...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411
biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Web Development

Regulamin plików cookies